De St Ferdinandschool aan de copieweg in Lelydorp was een van de eerste projecten van de stichting. Dit heeft een historische reden n.l. het feit dat Paulus Samijo als onderwijzer verbonden was aan deze school.
Ter vervanging van het oude en in slechte staat verkerende toiletgebouwtje werd een nieuw gebouw gerealiseerd. Een grote verbetering voor de school en veel hygiënischer voor de leerlingen. In de loop der jaren, is door geldgebrek, de toestand van dit nieuwe gebouw niet al te best.  Vandalisme en gebrek aan respect voor andermans zaken doen de rest. Bij bezoek aan de direktrice Mevr. Daloe, was snel duidelijk dat ook hier weer geldgebrek meestal de oorzaak is van achterstallig onderhoud en herstel.  Er werden een aantal aandachtspunten met naam genoemd en na inventarisatie hiervan zal de stichting gaan bekijken wat ze kan doen om de school zoveel mogelijk tegenmoet te komen.

Zo was het na bouw

Toestand na enkele jaren

De Stichting is nu benaderd om 2 klaslokalen te renoveren. dit word nu geinventariseerd en besproken.