Mevr. Rosa Kromosetiko is verbonden aan de lagere school  "O.S. Zanderij".
In 2018 kreeg zij opnieuw symtomen van een opflakkering van een eerder geopereerde hersentumor (zie Rosa ) De stichting ging met Rosa naar haar school, waar ze een jaar niet is geweest en voorlopig ook nog niet terug kan beginnen.
Het bezoek aan de directrice, de leerkrachten en haar leerlingen deed zichtbaar goed en gaf haar moed om de lange herstelperiode vol te houden.
Mevr. Cynthia Martosatiman, de directrice, deed in het gesprek uit de doeken hoe de school probeert te overleven. Van de overheid komt er geen steun en men probeert te overleven door allerlei acties wat geld te verzamelen om de dringende herstellingen en aanschaf van schoolbenodigheden te bekostigen.
Er is echter dringend onderhoud nodig en het voorstel van de stichting om in 2019 werkzaamheden uit te voeren met een aantal mensen die met ons mee zullen gaan naar Suriname, valt in goede aarde. Men kijkt er al naar uit en de directrice is geëmotioneerd door ons aanbod.
Het onderwijzend personeel gaat samen overleggen wat de grootste knelpunten zijn in hun school en zal de bevindingen doormailen naar de stichting.
Wij op onze beurt kunnen dan een plan opstellen wat we kunnen doen om deze school te helpen.

In april 2019 gaan we actief helpen

Omdat een andere stichting ook hulp heeft aangeboden hebben we onze werkzaamheden beperkt tot het maken van enkele  zitbanken.
Deze zijn geplaatst en klaar voor gebruik door de kinderen.