Dhr Troenokarijo heeft de ziekte van Recklinghausen (neurofibromatosis) Deze man is sociaal volkomen geisoleerd geraakt door zijn ziekte.
De uiterlijke symptomen zijn zeer ernstige verminking en brengen schaamte en schuwheid met zich mee.
Men durft zich niet meer buiten te vertonen en glijdt af naar een volledig isolement.
De stichting wil de leefbaarheid verhogen van deze man en helpen door zijn mensonwaardige krotwoning te vervangen door een menswaardig onderkomen.
Inmiddels is er door de stichting het benodigde geld over gemaakt om met de renovatie te kunnen starten.

De renovatie van het huis van Arnold vordert gestaag, hij beschikt nu over een normale toilet, douche en keuken.
Arnold is dan ook dol blij met deze verbeteringen.

Het project is inmiddels zeer positief afgesloten.
Dhr Arnold is inmiddels weer betrokken bij het sociale gebeuren op Marienburg door deze hulp actie, en hij heeft daardoor weer een menswaardig bestaan in de gemeenschap met meer sociale contacten.

Wij als stichting zijn dan ook zeer trots op het bereikte resultaat, en bedanken John Kasdjo en Meo Samijo voor de begleiding van het project in Suriname.

Filmpje van feestelijke opening is te zien via volgen link:  https://www.waterkant.net/suriname/2018/09/26/betere-leefomstandigheden-voor-man-met-zeldzame-ziekte-in-suriname/?cn-reloaded=1

Arnold hebben we in april bezocht en hij is nog helemaal happy in zijn nieuwe huisje, verbouwd zijn eigen groente en leeft weer een menswaardig bestaan.
Hij telt weer mee in de gemeenschap, dit geeft hem een prettig gevoel. We blijven Arnold natuurlijk volgen.

Tijdens de missie in januari 2022 hebben we Arnold weer bezocht want hij bleek ernstig ziek te zijn.  Hij komt niet meer uit bed en kan ook niet meer geopereerd worden.  De PK-Samijostichting heeft er voor gezorgt dat hij een ziekenhuisbed krijgt waardoor hij meer comfort heeft en niet liggen hoeft te eten, verder word hij al jaren financeel ondersteunt.
Tevens is er weer wat aandacht op hem gevestigd zodat er van alle kant donaties worden gedaan.  Wij blijven arnold dan ook ondersteunen en hopen dat zeerveel mensen met ons ook doen.

Helaas is Arnold na ons bezoek op korte termijn overleden. Gelukkig heeft hij de laatste jaren nog een gelukkig bestaan gehad en kreeg hij aandacht uit de gemeenschap

Rust zacht