We hebben op 21 februari een WOMBAT verscheept naar Suriname via het vervoersbedrijf van Dhr. Siegfried Mangal in Den Haag. Dit is een rolstoel voor gebruik in zanderige omgeving. De wielen zakken dan niet weg en men kan de stoel voortbewegen zonder al teveel moeite.
Deze wombat is bedoeld voor Gianni, een rolstoelafhankelijke jongen in Galibi. Galibi ligt aan de kust, op de grens met Frans Guyana.

Gianni woont in een dorpje aan zee waar geen verharde wegen zijn en waar zijn mobiliteit daardoor maar zeer gering is.
Met deze wombat heeft de familie veel meer mogelijkheden om met Gianni verder te gaan dan zijn, zeer beperkte, directe woonomgeving.
Voorheen werd hij met een kruiwagen vervoerd omdat deze een breder wiel heeft.

Met deze rolstoel (plus reservewielen) zal Gianni zijn radius aanzienlijk kunnen vergroten.
We wensen hem én z´n familie een aangenamere mobiele toekomst.

Helaas is Gianni begin oktober op veel te jonge leeftijd overleden.
Wij condoleren dan ook alle familie leden van hem.