Dhr. Min woont in de buurt van het ouderlijk huis van Steven Samijo.
Van jongs af aan is hij verlamd aan beide benen en de linker arm.
Steven herinnert zich deze man als iemand die graag naar het voetbal van de buurtkinderen ging kijken. Hij had echter geen vervoer en de enige mogelijkheid om er te geraken was, zich met veel moeite, kruipend en rollend over de grond voort te bewegen.

Om Dhr.Min aan passend vervoer te helpen werd door Steven een sponsoring georganiseerd die de benodigde gelden bijeen moest brengen om hem aan een eerste scootmobiel te helpen. Voor Min ging er een wereld open en de scootmobiel die in Nederland werd gekocht gaf hem de mogelijkheid verder van huis te gaan dan tot nog toe. Dhr.Min nam met blijdschap én trots de scootmobiel in ontvangst…..het begin van de Paulus Kasim Samijostichting.

Nu, na vele jaren, is Min nog steeds dankbaar voor de geboden hulp. Ieder jaar brengen we hem steevast een bezoekje in Lelydorp.

Dhr Min heeft al jaren de aandacht van de stichting.
In 2018 hebben we voor hem, met medewerking van enkele van zijn familieleden, een afdak gebouwd aan de achterzijde van zijn huisje. Zo kan hij zijn tijd doorbrengen in de schaduw en zonder nat te worden tijdens de soms hevige regenbuien.
Als liefhebberij verzorgt hij zijn zangvogeltjes die onder dit afdak ook kunnen genieten van schaduwrijk en droog buiten zijn.
Dhr Min is zeer tevreden met deze verbetering.

Project Min krijgt update

Omdat Min al op hogere leeftijd is heeft de stichting besloten om voor hem een aanleun woning te bouwen bij zijn broer.  Zodat hij dichter bij is en beter geholpen kan worden.
Het oude adres was te groot en er moest veel onderhoud aan gebeuren om het leefbaarder te maken.
Momenteel is men bezig met behulp van familie en financiele ondersteuning van de stichting om dit te realiseren.