Op woensdag 13 april 2016 zijn er medische middelen door het Zuyderland ziekenhuis uit Heerlen naar Suriname verzonden. Het zijn middelen die afkomstig zijn van locatie Brunssum en die nog goed bruikbaar zijn. Het betreft Operatie tafels, bedden,instrumenten en andere kleine materialen, deze worden verdeeld in diverse ziekenhuizen zoals het ziekenhuis in Nikerie en het St Vincentius in Paramaribo.
Onder toeziend oog van de Consul-Generaal van Suriname,
Roy Lieuw a Sie, worden ziekenhuisgoederen naar Suriname verscheept.

Bij het laden van de grote container was een delegatie van afgevaardigden van Suriname komen kijken. Daarbij aanwezig was onder meer de Consul generaal van Suriname dhr. Roy Lieuw a sie en dhr Siegfried v Mangal directeur Nethcar lines.
De container wordt ingeladen bij het Zuyderlandziekenhuis

De container is geladen door vrienden en leden van de Samijo Stichting die dit met veel inzet en voorbereiding hebben gerealiseerd. Dhr. Mangal heeft het transport van de container mogelijk gemaakt. Hij is directeur van transport maatschappij Nethcar lines en heeft aangeboden dat hij iets kan betekenen bij het verzenden van goederen naar Suriname voor de Samijo Stichting.

Prof. Steven Samijo is dan ook trots op deze actie en hoopt dat het Zuyderland ziekenhuis en
andere instellingen hem blijven steunen bij zijn sociale activiteiten van de Paulus Kasim Samijo stichting.

Ook dit jaar meteen na ons bezoek (maart 2018) zijn nog eens extra materialen naar het St Vincentius gestuurd. Dit proces gaat het hele jaar door.