De vroegere plantage Mariënburg ligt ten oosten van de stad Paramaribo, aan de rivier de Commewijne.

De oude begraafplaats was vol en de bewoners van Mariënburg hebben het initatief genomen om een nieuwe begraafplaats in te richten. Hierbij zijn een aula en sanitaire voorzieningen gebouwd (zie foto).
Mede dankzij een gezamenlijk initiatief van de Facebook- groep “Javanen in Nederland” én een bijdrage van de P.K. Samijo-stichting is herstel en aanpassing van deze begraafplaats mogelijk geworden.

De P.K. Samijo stichting heeft ’t als 'n vanzelfsprekendheid én eer beschouwd om aan deze verwezenlijking te mogen bijdragen. We zijn blij dat dit kleine gebaar onzerzijds zoveel betekent voor alle betrokken mensen in Mariënburg, namelijk de overledenen eerbiedwaardig te kunnen begraven en te gedenken.

Dit is het oude verblijf van de 3 blinde broers in Marienburg.

Het nieuwe verblijf van deze 3 blinde broers in Marienburg

Op dit project zijn we zeer trots want de leef kwaliteit is gedurende een jaar met zeker 200 % verbeterd. En ze hebben weer een mens waardig bestaan in de gemeenschap van Marienburg.

Weer een zeer mooi resultaat neer gezet op Marienburg.   Wij hopen dat Arnold er veel plezier van heeft

We zien Marienburg langzaam verbeteren en meer zelf redzaam worden. Niet alleen helpen maar ook zelf iets doen.

De stuwende krachten in Marienburg die constant zoeken naar verbetering en ondersteuning

Familie prajasemita ontvangt hulpgoederen

Arnold heeft een nieuw sociaal leven

De blinde broers in hun nieuwe huis

Doordat de Stichting al van af het begin ondersteuning bied aan diverse projecten in Marienburg is nu de OS Marienburg aan de beurt. We kregen via sympatisanten de beschikking over school meubilair.  Dus we hebben met hulp van diverse vrijwilligers en Nedcarlines de spullen in een container verscheept naar Marienburg in Suriname.

Dit transport is erg arbeids intensief en er zijn behoorlijke kosten aan verbonden.  Dank aan alle vrijwilligers

De nieuwe schoolbanken zijn inmiddels ingebruik genomen in O S Marienburg

Momenteel zijn we druk bezig met het verzamelen van materialen voor Marienburg en omgeving.
Maar de vervoers kosten zijn zeer hoog geworden dus we moeten zeer goed selecteren wat het meest functioneel en zinnig is. We proberen een 40 voet container nog begin dit jaar te sturen.

Ook tijdens onze missie in januari 2022 hebben we veel bestaande projecten in Marienburg bezocht.
We inventariseren dan ook steeds wat we nog meer kunnen doen voor dit gebied.

We proberen polikliniek Ellen te ondersteunen maar daarvoor hebben we hulp nodig van de overheid.

Project bejaarden tehuis Siemba

Project Siemba dat geinnitieerd is door John Kasdjo en de PK-Samijostichting heeft inmiddels veel hulp gekregen van andere instanties en is uitgegroeid tot een groot succes.
Het bejaardenhuis is weer leefbaar geworden voor bewoners en personeel, tevens hebben ze een dag besteding met zelfredzaamheid dmv de aangelgde moestuin.  Door deze actie is er veel belangstelling en profiteerd het bejaardenhuis van de vele giften.